Waar je gaat daar ben je

Mindfulness gaat over aandacht. Waar je aandacht is, daar ben je. We kennen allemaal ervaringen van volledig aanwezig zijn: de adembenemende zonsondergang, prachtige muziek of een andere intense ervaring. Onze geest is stil, we zijn één en al aandacht. We proeven de rijkdom van het moment.

De huidige ervaring

Mindfulness betekent simpelweg: bewust zijn van de huidige ervaring. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker. De geest wordt rustiger

Makkelijker omgaan met lastige momenten

Met mindfulness leer je ook om makkelijker om te gaan met die momenten wanneer het niet gaat zoals je wilt. In de training oefen je met een aantal houdingskwaliteiten: niet-oordelen, geduld, frisse blik, vertrouwen, niet-streven, aanvaarding en loslaten.

Bewuste keuze in plaats van automatische piloot

Mindfulness biedt je een keuze. Laat je je meevoeren door de automatische piloot, het oude patroon van denken en doen? Of kun je dit moment bewust beantwoorden en open staan voor de ervaringen van het hier en nu: wat je nu ziet, hoort voelt of proeft.

Anders omgaan met gedachtepatronen

Vaker bewust zijn, mildere blik. Je kunt beter je grenzen bewaken. Je vangt stressprikkels beter op. Je gaat anders om met gedachtepatronen die tot somberheid en angst leiden.

Evidence-based

Mindfulnesstraining verenigt oosters inzicht met westerse psychologische methoden en is inmiddels een vertrouwde benadering in Nederland, gebaseerd op resultaten van wetenschappelijk onderzoek.